Vi ønsker oss gaver til jul

Posted in Generelt

Jula nærmer seg raskt. Jula handler om så mangt, og gaver er en viktig bestanddel for de fleste. Mange har helt sikkert tenkt en stund på hva de ønsker seg til jul. Det har vi gjort i Norges Førerhundforbund også, men hos oss er det ganske enkelt. Vi ønsker oss harde pakker til jul! Kanskje vi får en av deg?

Norges Førerhundforbund er en liten organisasjon, men vi har størstedelen av landet som vårt arbeidsområde. Vi arbeider for å sikre en best mulig førerhundordning i Norge, der hensynet både til førerhundbrukerne og våre firbeinte hjelpere blir ivaretatt på en best mulig måte. Dette gjør vi på flere måter:

• vi gjennomfører ettertreningstiltak for førerhunder og brukere mange steder i landet
  • vi arbeider interessepolitisk overfor NAV og andre myndigheter
  • vi forsøker å spre korrekt, nøktern informasjon om bruk av førerhund til allmennheten

Norges Førerhundforbund er en frittstående organisasjon. Vi har ingen tilknytning til noen av førerhundleverandørene, og vi arbeider for alle førerhundbrukeres interesser. Vi har ingen ansatte, og driftskostnadene er relativt små. Likevel koster det noe å drive en organisasjon som Norges Førerhundforbund, og vi mottar ikke ei eneste krone i offentlig støtte. Derfor ber vi om litt solidaritet fra deg og alle andre som leser dette. Kan du tenke deg å gi oss en liten julegave?
Slik kan du støtte arbeidet vårt:

• Send en SMS til 2434 med kodeord FØRERHUND. Da sstøtter du arbeidet vårt med kr 150. Har du lyst til å gi mer, kan du sende en SMS til. Og blir SMS for strevsomt, har vi et kontonummer du kan bruke: 9235.30.59272. Da kan du velge beløp selv.
  • Bli grasrotgiver! Spiller du spill hos Norsk Tipping, kan du gi din grasrotandel til det formålet du selv ønsker. Flere av våre lokale førerhundklubber er registrert som grasrotmottakere hos Norsk Tipping. Her finner du informasjon om våre førerhundklubber. Kanskje har du lyst til å støtte førerhundklubben i ditt område?

Det er selvsagt ditt valg om du ønsker å støtte arbeidet vårt og hvordan du vil gjøre det. Velger du å gi penger via SMS eller bankoverføring, er det et engangsbidrag, og du forplikter deg ikke til å støtte oss flere ganger. Velger du å støtte en av klubbene våre med grasrotandel, er dette noe du kan endre når du selv vil.

Vi takker for all støtte vi mottar, og benytter anledningen til å ønske hver enkelt en riktig god og fredfylt jul.

For Norges Førerhundforbund
Tore Johnny Bråtveit